U Rudej - fitnessowo-lifestylowy blog

Głodówkom mówimy stanowcze NIE!

Z racji swojej pracy często wchodzę na różne blogi. W zależności od klienta, wchodzę na blogi o różnej tematyce. Ostatnio trafiłam na bloga o „zdrowiu”. A raczej o głodówce, bo ze zdrowiem to nie miało nic wspólnego. Byłam przerażona tym, co czytałam. Postanowiłam więc obalić kilka mitów, część na swoim przykładzie.

Co więc zrobić, żeby zdrowo chudnąć?

Przyjmuje się, że zdrowo chudnie się 0,5-1 kg na tydzień przy aktywności fizycznej. Nie w dzień, nie w dwa, ale właśnie w tydzień. U niektórych jest to więcej (osoby otyłe, które pozbywają się zatrzymanej w organizmie wody) lub mniej (osoby, które sobie odpuszczają lub po prostu nie zależy im na szybkim spadku masy ciała i pozwalają sobie zbyt często na tzw. cheaty. Lub po prostu osoby, którym jest trudno zrzucić na wadze).

Co nas czeka przy zbyt szybkiej utracie ciała? Jeżeli powrócimy do starych nawyków, to popularne jo-jo. Efekt jo-jo zaburza nie tylko prawidłowe funkcjonowanie organizmu, ale również psuje kondycję naszej skóry (rozstępy przy szybkim wzroście masy ciała). Jak go uniknąć? Przede wszystkim zastanów się, dlaczego chcesz się odchudzić. Czy dla chłopaka, męża, rodziny, otoczenia, a może po prostu Ty się źle czujesz w swoim ciele? Chudnięcie to nie jest prosta sprawa i wiąże się ono ze zmianą nawyków żywieniowych. Nie na tydzień czy miesiąc, ale na zawsze. Inaczej efekt jo-jo będzie murowany. Dlatego pomyśl: czy robisz to dla siebie, żeby być zdrową i lepiej się czuć, czy gdy chłopak Cię rzuci przez tydzień będziesz jadła lody i powiesz „chrzanić to” i wrócisz do starych nawyków?

Zdrowe odżywianie to nie wyrzeczenia! To przyzwyczajenie. Tak samo jak codziennie myjesz zęby, tak samo naturalną sprawą powinno być zamienianie kruchych ciasteczek na zdrowsze przekąski czy ćwiczenia. Zdrowe odżywianie zaczyna się w głowie!

1) Stawiaj sobie realne do osiągnięcia cele. Nie będziesz w miesiąc wyglądać jak modelka fitness, jeżeli masz 20 kilo nadwagi. To niemożliwe.

2) Nie wracaj do złych nawyków. Bo czeka Cię efekt jo-jo, o którym wspominałam wyżej.

3) Nawet jak się poddasz czy masz chwilę załamania – nie martw się! Po prostu wróć do dobrych nawyków i obiecaj sobie, że tym razem wytrzymasz dłużej :) Każdemu zdarzają się chwile zwątpienia! Każdy czasem „cheatuje”, bo inaczej byśmy powariowali.

Wszystko z umiarem :) Zrób coś dla siebie, nie dla innych.

_______________________
źródło zdjęcia: https://foodiesfeed.com/salad-with-olives/